Dostun Sayfasi

Dostun Sayfasi (http://www.dostunsayfasi.com/)
-   Enstrumantel Albumler & Film Muzikleri (http://www.dostunsayfasi.com/enstrumantel-albumler-film-muzikleri/)
-   -   Can Çakmur - Without Borders (2022) [24Bit 96kHz (http://www.dostunsayfasi.com/enstrumantel-albumler-film-muzikleri/148721-can-cakmur-without-borders-2022-24bit-96khz.html)

Detrataus 14-05-2022 04:07

Can Çakmur - Without Borders (2022) [24Bit 96kHz
 
https://imagizer.imageshack.com/v2/9...922/FykGIp.jpg


Container: flac (tracks)
Quality: Hi-Fi, lossless audio
Sample Rate: 96000 Hz / 24 bit, Stereo
Source: Digital download
Album Artist/Name: Can Çakmur - Without Borders (2022) [24Bit 96kHz]
Genre: Classical
Release Date: 2022\\2022-05-06

Tracklist - Can Çakmur - Without Borders (2022) [24Bit 96kHz]

01. Can Çakmur - Piano Sonata, Sz. 80: I. Allegro moderato [04:34] {2289 kbps}
02. Can Çakmur - Piano Sonata, Sz. 80: II. Sostenuto e pesante [04:52] {2119 kbps}
03. Can Çakmur - Piano Sonata, Sz. 80: III. Allegro molto [03:43] {2293 kbps}
04. Can Çakmur - Passacaglia, intermezzo e fuga for Piano: I. Passacaglia [10:09] {2127 kbps}
05. Can Çakmur - Passacaglia, intermezzo e fuga for Piano: II. Intermezzo [01:28] {2213 kbps}
06. Can Çakmur - Passacaglia, intermezzo e fuga for Piano: III. Fuga [03:34] {2279 kbps}
07. Can Çakmur - Piano Sonata, Op. 76: I. Moderato [06:35] {2138 kbps}
08. Can Çakmur - Piano Sonata, Op. 76: II. Allegro [04:05] {2141 kbps}
09. Can Çakmur - Piano Sonata, Op. 76: III. Lento [05:40] {2087 kbps}
10. Can Çakmur - Piano Sonata, Op. 76: IV. Allegro [06:27] {2168 kbps}
11. Can Çakmur - Piano Sonata No. 3 in D Major, Op. 24 No. 3: I. Vivace con brio [05:52] {2131 kbps}
12. Can Çakmur - Piano Sonata No. 3 in D Major, Op. 24 No. 3: II. Andantino cantabile [08:50] {2071 kbps}
13. Can Çakmur - Piano Sonata No. 3 in D Major, Op. 24 No. 3: III. Allegro con spirito [08:03] {2211 kbps}

℗ 2022 BIS © 2022 BIS


Towards the end of the 19th century, several composers were taking a new interest in folk music. Folk tunes, or imitations of them, had previously mainly been used in order to provide "local colour" or as a way of catering to nationalist sentiments, but it was now seen as a means to revitalize art music itself, opening up for new possibilities in terms of rhythm and harmony as well as melody. At the forefront of this development was Bela Bartok, who also considered the use of folk elements as a tool to transcend boundaries - to achieve a "brotherhood of peoples".

For this recital recording, Can Çakmur has devised a programme which juxtaposes four composers’ different responses to folk music. Bartok’s Piano Sonata is followed by Passacaglia, Intermezzo e Fuga with which Dimitri Mitropoulos made a clean break with earlier works in a more nationalistic vein.

Next comes Çakmur’s compatriot, the Turkish composer Ahmed Adnan Saygun, who in 1936 accompanied Bartok on a field trip in Turkey collecting music. His Piano Sonata was composed some fifty years later, however, and refers to folk music primarily on a theoretical level. Closing the programme is George Enescu’s Piano Sonata No. 3 in D major, which Çakmur in his own liner notes describes as "radiating a natural affinity for the village, without sacrificing the compositional value of the work". © BIS Records

19. yüzyılın sonlarına doğru birçok besteci halk müziğine yeni bir ilgi duymaya başladı. Halk ezgileri veya taklitleri, daha önce esas olarak "yerel renk" sağlamak veya milliyetçi duygulara hitap etmenin bir yolu olarak kullanılıyordu, ancak şimdi sanat müziğinin kendisini canlandırmanın ve yeni olanaklara kapı açmanın bir yolu olarak görülüyordu. ritim ve armoni yanı sıra melodi açısından. Bu gelişmenin ön saflarında yer alan Bela Bartok, halk unsurlarının kullanımını sınırları aşmak - bir "halkların kardeşliği" elde etmek için bir araç olarak değerlendirdi.

Can Çakmur, bu resital kaydı için dört bestecinin halk müziğine verdiği farklı tepkileri yan yana getiren bir program tasarladı. Bartok'un Piyano Sonatı'nı, Dimitri Mitropoulos'un daha milliyetçi bir çizgide önceki çalışmalarıyla net bir çıkış yaptığı Passacaglia, Intermezzo e Fuga takip ediyor.

Ardından, 1936'da Bartok'a Türkiye'de müzik toplama gezisinde eşlik eden Çakmur'un yurttaşı Türk besteci Ahmed Adnan Saygun gelir. Bununla birlikte, Piyano Sonatı yaklaşık elli yıl sonra bestelenmiştir ve halk müziğine öncelikle teorik düzeyde atıfta bulunmaktadır. Programın kapanışı ise George Enescu'nun D majör Piyano Sonatı No.3. © BIS Kayıtları


indirme linkleri

İçerigi görebilmek için mesaj yazmalısınız yada teşekkür butonuna tıklayınız.

sınır_tanımayan 14-05-2022 11:57

Emek ve Paylaşım için teşekkür ederim

novajo 28-06-2022 17:51

Teşekkürler

karslan 20-08-2022 15:07

Çok Teşekkürler

velican 23-09-2022 11:20

teşekkür ederim

velican 23-09-2022 11:21

çok teşekkürler ederim

hypaipa 09-10-2022 14:47

Teşekkürler


Bütün Zaman Ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 17:38 .

Telif Hakları vBulletin v3.8.4 © 2000-2024, ve
Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.1