|
Çöp Kutusu Yenilenemeyecek konular buraya |
|
LinkBack | Konu Seçenekleri | Modları Göster |
27-02-2007, 23:15 | #1 |
Onursal Dost
Üyelik Tarihi: Oct 2006
Bulunduğu Yer: ANTALYA
Mesajlar: 1,727
Tesekkür: 5
|
Pablo Picasso eserleri
siteadi.com - Pablo Picasso eserleri Bilim ve Sevecenlik (1895): On dört yaşında iken, muhtemelen ölen kız kardeşi Conception anısına yaptığı bu resimde figürlerin rolü değiştirilmiştir. Rahibenin kucağında hasta kadına bakan küçük kız o sıralarda kaybettiği küçük kız kardeşi olabilir. Hasta kadının nabzını tutan kızıl sakallı doktor figürü için babası model olarak ona yardım etmiştir. Madrid ve Malaga' da sergilenen resim bir yarışmada altın madalya kazanmıştır Çıplak Ayaklı Kız (1895): Elleri kucağında bitişik duran klasik pozda Coruna' nın eserlerine duyduğu hayranlık sezilmektedir. Duruştaki hüzün, bakıştaki ciddiyet mükemmel resmedilmiştir. Modelin kim olduğu bilinmemekle birlikte genç Picasso ile aynı yaşlarda olduğu bellidir. O kadar küçük yaştaki bir ressam için şaşırtıcı güzellikte olup yıllar boyunca en sevdiği eseri olarak yanında kalmıştır. Belki de tablo ona ölen kız kardeşini anımsatmakta idi. annesinin portlesibabasının portlesi Els Quatre Gats' ın Menü Kapağı (1899): Burada hayran olduğu Toulouse Lautrec' in biçemini çağrıştıracak bir üslup kullanmıştır. Kafe o dönemde tüm ilericilerin, aydınların, demokratların, yazarların, sanatkarların toplanma ve buluşma yeri idi. Buraya takılan pek çok dostunun portrelerini tuallere, kağıtlara ve pe-çete kağıtlarına resmetmiştir Le Moulin de la Galette (1900): Renoir ve Toulouse Lautrec' e bir meydan okuma olan bu eser, Picasso' nun Fransız resminin devleri arasına girmesini sağlamıştır. Casagemas Tabutta (1901): Arkadaşının ölümü Picasso' yu derinden sarsmıştı. Van Gogh resimlerine benzer bir biçimde arkadaşının ışıldayan mumla aydınlanmış solgun yüzünü hafızadan resmetmiştir. Şakak ölümcül kurşunun izi ile damgalanmıştır İki Cambaz (1901): “ Lapin Agile” adlı kahvede parlak yeşil renkli alkol de-recesi yüksek absent içen iki arkadaşın içe dönük yalnızlığı ve hüznü betimlenmektedir. Hayat (1903): Mavi resimlerin en önemlisidir. Tuvalin solunda çıplak bir çift, sağında iğne ipliğe dönmüş bir anne. Hayatın en önemli olaylarının (aşk ve annelik) bir tür yıkımdan başka bir şey olmadığını anlatmak ister gibidirler. Genç adamla anne arasında arkada yer alan eskizler yaratının (sanatın) varlığını betimlemektedir. Picasso sanatın insanı ölümden kurtaracağını düşünmektedir: Sanat hayattır . Akrobat ve Genç Cambaz (1905): Geniş ve kaslı sırtını gördüğümüz atlet bir küpün üzerinde oturmakta, topun üzerinde denge kurmaya çalışan küçük bir kıza bakmaktadır. Zarif bir hareketle yukarı kalkmış kollar ve kalçası dışarıda duran gövde. Tablo bir karşıtlığı çağrıştırıyor: Bir yanda güç ve sağlam denge, diğer yanda hafiflik esneklik ve zerafet. Oturan figürün Michelangelo biçemine benzer çizimi dikkat çekicidir. Soytarılar Ailesi (1905): Picasso' nun o zamana kadar giriştiği en büyük boylu tablodur ve iki metrekareden fazla yüzeyi vardır. Tabloda mavi dönemde yitirdiği renkleri yeniden yakalamıştır. Resimde yer alan figürlerde, eğlendirici rolleri ile çelişen ciddi bir görünüm hakimdir. Soytarının (yani Picasso' nun) elini tutan ve elinde bir çiçek sepeti olan olan küçük kız, yitirdiği kardeşi Conception' la aynı yaşlardadır. Şişman palyaço Picasso' nun arkadaşlarından Apollinaire, oturan kadın da sevgilisi Ferdande olabilir Paletli Kendi Portresi (1906): Resim kübizm önceki dönemde, Picasso tarafından geliştirilen değişik bir biçimsel denemeyi göstermektedir: Stil yaratma, doğal oranları ve perspektif kuralları terketme gibi. Yüz hatları ilkel Afrika heykellerine benzer şekilde basitleştirilmiştir. Amaç açıkça bağımsız karakterini belirginleştirmektir Kendi Portresi (1907): İlkellik ve barbarlık. Keskin çizgiler ve renk uyumu. Yuvarlak hatların yerini, keskin diagonal çizgiler biçiminde vahşi bir analitik deformasyon almıştır Hasır İskemleli Natürmort (1912): Bu eser iskemle hasırı ve tabloyu çerçeveleyen halat gibi “Bireşimsel Kübizm” öğeleri içerir.Sağda yukarıda bir limon dilimi, kenarları süslü bir üçgen, sadece üstünkörü çizgilerle belirlenmiş cam bir bardak. Yukarıda bir piponun çubuğu ve çubuk lülesi izleniyor. Solda JOU harfleri “gazete” anlamına geldiği gibi “oynamak” fiilini de çağrıştırıyor. Çünkü tablonun kendisi bir oyun: “Kelime ve imge oyunu”
__________________
"YAŞAMAK DİRENMEKTİR YANGIN YÜREKLİM" [email protected] hoşça kal kırık sazım, sevdamın yaralı türküsü hoşçakal sazımdaki hüznü
içimdeki sızıyı boynu bükük karanfilimi ve yüreğimin yangınını bırakıp rüzgarlara sırılsıklam yalnızlığımı alıp yanıma gidiyorum hoşça kal bağrımın ateşi, kalbimin ahı, mühür gözlü yar hoşçakal |
27-02-2007, 23:30 | #2 |
Dost
Üyelik Tarihi: Oct 2006
Bulunduğu Yer: Şanlıurfa
Mesajlar: 603
Tesekkür: 44
|
Ellerine sağlık Ayışığı! ressamın hayatının özeti gibi duruyor tablolar.
|
27-02-2007, 23:39 | #3 |
Onursal Dost
Üyelik Tarihi: Oct 2006
Bulunduğu Yer: ANTALYA
Mesajlar: 1,727
Tesekkür: 5
|
picasso 2.bölüm
Masanın Üzerindeki Meyvelik ve Ekmek (1908-1909): Eserdeki biçimsel ve perspektif yorum Cezanne' nin natürmortları ile doğrudan ilgilidir Vollard' ın Portresi (1909): Picasso biçimi parçalamayı daha da ileri götürerek kenar çizgilerini de belirsizleştirir. Galeri sahibinin fizyonomisi yakından bakıldığında tanınmaz iken tuvalden uzaklaştıkça belirginleşmele başlar. Yüzün belirli unsurları (gözler, burun ağız) biçimci bir tanımlama ile vurgulanarak korunmuştur Koltukta Oturan Olga' nın Portresi (1917): Kumsalda Koşan Kadınlar (1922):Klasik kurallar özgün bir şekilde yorumlanmıştır: Bedenin oranları değiştirilmiş, biçimsel deformasyon ve hacim kazandırma yoluna gidilmiştir. Boyutlar aşırılık kazanmıştır Dans (1925): Üç kişinin parçalanmış gövdeleri, cırtlak renkleri ve baygın hareketleri. Kafası tersine dönmüş, bir bacağı yukarı kalkmış ve memesinin biri havada olan bir kadın. Sağda ise çivi şeklindeki eliyle kadının elini tutan bir adamın karanlık profili görülmektedir. Ortada kolları havaya kalkmış diğer bir kadın izlenmektedir. Tablo aslında ressamın içinde bulunduğu ruh halini ve çelişkilerini betimlemektedir: Kendisinden ayrılmayı reddeden karısı Olga' ya rağmen Maria Theresa' yı istemektedir Maria Theresa' nın Portresi (1937): Maria Theresa' nın bedeninin cinselliği, sapsarı saçları yeni bir resim tarzı için ilham kaynağı olur. Maya' nın 1935 yılında doğumundan sonra ilişkileri bozulur. Portrede burun, dudak ve çene profilden, buna karşılık gözler karşıdan görülüyormuş gibi resmedilmiştir Guernica(1937):Gece bombardımanı ile bir kent halkının katledilmesini anlatır. Konuya anlam kazandırmak için figürler sembolleştirilmiştir. Örneğin yerde bitkin yatan ve kırık kılıcını hala elinden bırakmayan asker figürü umutsuzluğun ve yenilginin sembolüdür. Solda kolları arasında ölü çocuğunu tutan ve çığlıklar atan annenin acısı izleyenleri de duygulandırmaktadır. Boğa zulüm ve vahşeti, at ise korku içerisindeki İspanyol halkını sembolize eder. Sağda yanan bir binanın alevleri tarafından yutulan bir figür görülmektedir Ağlayan Kadın (1937): Kadının derin acısı sert renkler ve şiddetli fırça vuruşları ile tuvale aktarılmıştır. İzleyicinin dikkati hemen ağız ve dişlerin çevresindeki soğuk mavi ve beyazlara odaklanıyor. Gözler ve alın yer değiştirmiş. Resim İspanya iç savaşında toplu olarak katledilen masum insanlar için gözyaşı döken bir kadını betimlemektedir. Kadının yüzünün çarpıtılıp kırılması, gözlerin önden, burunun yandan görüntülenmesi Picasso için tipiktir. Dora Maar' ın Portresi (1937) Maya Denizci Bebekle (1938): Maya annesi Maria Theresa' nın sarı saçlarını ve mavi gözlerini almıştır. Picasso' nun eserlerinde artık çocuk masumiyetine rastlanmayacak gibidir. Biçim, düzey ve perspektifin bozukluğu tipik Picasso unsurları taşımaktadır Maria Theresa' nın Portresi (1939) Jacquelin Roque' nin Portresi (1954): Picasso' nun hayatına giren bütün kadınlar gibi Jacquelin de resimlerine konu olmuştur. Onun resimlerini bir tutku halinde, biçimi renklere, çizgilere ve dokulara indirgeyerek yapmıştır Las Meninas (1957): Velazquez' in baş yapıtının ilk uyarlamasıdır. Resimdeki en ufak ayrıntılar dahi çözümlenmiştir. Futbolcu (1961): Picasso, kendi estetik kavramını başarı ile yansıtan yüze yakın heykel yapar. Seyredenin her tarafını görebilmesi için resimin tersine bu kez iki boyutluluk söz konusudur İp Atlayan Küçük Kız (1950): Beden için bir sepet, iki eski ayakkabı, çiçek için bir pasta kalıbı, saçlar için dalgalı karton. Heykel yere değmiyor, çünkü kız atladığı ipin üzerinde duruyor.
__________________
"YAŞAMAK DİRENMEKTİR YANGIN YÜREKLİM" [email protected] hoşça kal kırık sazım, sevdamın yaralı türküsü hoşçakal sazımdaki hüznü
içimdeki sızıyı boynu bükük karanfilimi ve yüreğimin yangınını bırakıp rüzgarlara sırılsıklam yalnızlığımı alıp yanıma gidiyorum hoşça kal bağrımın ateşi, kalbimin ahı, mühür gözlü yar hoşçakal |
27-02-2007, 23:41 | #4 |
Onursal Dost
Üyelik Tarihi: Oct 2006
Bulunduğu Yer: KKTC
Mesajlar: 2,222
Tesekkür: 15
|
gercekten cok deger verdigim ressamlardan bir cok super bir paylasım elline saglık
|
27-02-2007, 23:44 | #5 |
Onursal Dost
Üyelik Tarihi: May 2006
Mesajlar: 1,055
Tesekkür: 2
|
Gercekten guzel islenmis resimler
__________________
SORULARINIZ VEDE GORUSLERINIZI ICIN MAIL ADRESINDEN BANA ULASABILIRSINIZ [email protected] |
27-02-2007, 23:48 | #6 |
Can Dost
Üyelik Tarihi: Sep 2006
Bulunduğu Yer: BELCIKA
Yaş: 51
Mesajlar: 3,426
Tesekkür: 1634
|
tesekkurler ayisigi sayende kisa bir sanat turu attik
__________________
Nedenki Bu amaçsız yaratilis, yokolacaksa bir gün her yaratılmış ? [email protected] |
28-02-2007, 00:16 | #7 |
Onursal Dost
Üyelik Tarihi: May 2006
Bulunduğu Yer: pazarcik
Yaş: 37
Mesajlar: 1,642
Tesekkür: 5
|
sagol ayisigi bu guzel resimler icin
__________________
|
28-02-2007, 11:59 | #8 |
Dost
Üyelik Tarihi: Feb 2007
Mesajlar: 376
Tesekkür: 0
|
emegine saglikk dostum resimler harika paylasimin süper...
|
Tags |
eserleri, pablo, picasso |
|
|